Yes a rainy day!

Hejsan! Idag lutar vädret mot regn vilket är tråkigt, för det har varit så fin sol hela veckan. Men det är bra om det regnar lite så blir det inte så kvavt ute. Så hihi idag tänkte jag tipsa om lite saker man kan göra om man är hemma och har tråkigt! :)

• Det har varit en lång, varm vecka så varför inte ta en härlig dusch med en hår inpackning! Efter kan du ha som din lilla spa dag. Ta olika body produkter att smörja in dig med. Ta olika ansikts produkter och återfukta huden med. Aa sen kan man måla sina naglar för att fräscha upp sig lite. Ta en härlig fin färg!

• Hitta en bra bok som du kan läsa ett par timmar. En tråkig dag som denna vill man bara bli av med och om man har en spännande bok så flyter tiden förbi. Jag skulle kunna tipsa om twilight böckerna, hunger spelen dom böckerna är så otroligt bra. Sen om nu vill ha en thriller/skräck bok så fick jag en bok av mamma som heter hannibal. Det finns ett annat namn för den också "när lammen tystnar". Men du kanske har en bra bok som ligger på hyllan så ta den boken och börja läsa!

• Ring en kompis, varför sitta hemma ensam och ha tråkigt? Ring en kompis så kan ni ha tråkigt tillsammans haha, nej men ni kan alltid kolla på en spännande film, baka, spela olika spel m.m. Ja eller det som ni brukar göra!

• Shoppa! Om man är deprimerad en sån här dag och man inte vet vad man ska göra så hjälper det alltid att shoppa. Åk till the body shop och köp nån god body spray, eller gå in på kicks och köp den nya mascaran. Man blir alltid gladare :)

• Din garderob ser säkert ut som något din hund har stökat runt i haha! I alla fall min så ta en städ dag och fixa den, det är ju trots allt nån månad kvar tills skolan börjar. Då vill man inte ha stökigt det är bara jobbigt. Så fixa den + ditt rum byt lakan/över lakan osv. Det kommer kännas jätte bra sen! Man mår mycket bättre när man kommer in i rummet med ett städat rum, bättre energi!

• Träna! Ta ett tränings pass och bygg upp din kropp. Gå till gymmet eller träna hemma. Gör det som känns bäst för dig och din kropp! Glöm inte att stretcha efter ;)


Ja det var lite tips från mig så hoppas något var bra! Kram
(Bilden är tagen av min kompis Felicia i en park här om dan. Hihi aa härligt väder så super nice)


Silvia

Fin blogg. Kolla in på min blogg med ;)




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR