Fattiga riddare

Jag och min kompis Moa brukar oftast äta något när vi kommer hem till exempel om det är dåligt mat eller om vi är små hungriga. För några veckor sen så sa Moa att vi skulle prova på fattiga riddare men jag var lite skeptisk över det eftersom jag hat aldrig ättit det förut. Men hon gjorde i ordning allt och resultatet blev fantastiskt! Det var jätte gott verkligen och det måste göras om fler gånger. 

Recept:
• toastbröd (så många du vill ha)
• 2 st ägg
• 1.5 dl mjöl 
• socker
• kanel
• smör

Gör såhär: 
1. Rör ihop ägg och mjöl till en jämn smet.

2. Tillsätt mjölken lite i taget och vispa smeten helt slätt.

3. Doppa bröden i smeten ganska länge så att de suger upp den ordentligt.

4. Hetta upp en stekpanna och lägg i en klick smör.

5. Strö över socker och kanel och servera. Stek brödskivorna i smöret.

Fattiga riddare skulle passa perfekt till frukost, mellanmål efter skolan och om man skulle vara hungrig nån kväll och orkar inte göra nån speciell mat.

Hoppas det smakar!
Kram










TOVA

sv: tack vad glad jag blir!
du har jätte fin blogg tjejen, älskar fattiga riddare! :)

Svar: Tack så jätte mycket! Blir alltid glad att få en respons , gör du har du provat att göra det själv nån gång? :)
Nikkita Sjögren




NAMN
Kom ihåg mig?

EMAIL (publiceras ej)


HEMSIDA


KOMMENTAR